- Asigurarea unui complex de servicii (terapii logopedice, de psihodiagnoză, compensatorii, stimulatorii) care să valorifice/să stimuleze potenţialul fiecărui copil, indiferent de natura sa şi oricât de neînsemnat ar părea în raport cu potenţialul copilului fără deficiențe
- Asigurarea caracterului diferenţiat al învăţării şi recuperării în funcţie de nevoile, cerinţele şi potenţialul elevilor
- Implicarea a cât mai mulţi elevi în cadrul activităţilor şcolare şi extraşcolare realizate în parteneriat precum şi în activităţile cercurilor educative
- Dezvoltarea unui curriculum opțional care să valorifice dorinţele, potenţialul şi aptitudinile fiecărui elev
- Utilizarea eficientă a resurselor disponibile pentru asistenţa acordată copilului cu cerințe educaționale speciale
- Abilitarea şi perfecţionarea continuă a cadrelor didactice în domeniul psihopedagogiei speciale şi al lucrului cu elevul cu deficienţă mintală severă şi cu deficienţe associate
- Dezvoltarea managementului şcolii şi al clasei conform principiului ”noi valorizăm fiecare persoană”;
- Promovarea imaginii şi activităţii şcolii în cadrul comunităţii;
- Orientarea şi informarea în carieră a elevilor;
- Şanse egale pentru toţi copiii.